• time : 06:42
  • Date : Wed Jul 10, 2024
  • item visited : 164
  • news code : 2566
مالیات عادلانه بستر رفاه اجتماعی، عمران و آبادانی شهرها و روستاها و مدیریت منطقی كشور

مالیات عادلانه، بستر رفاه اجتماعی، عمران و آبادانی شهرها و روستاها و مدیریت منطقی کشور

مالیات مهمترین عامل رشد و توسعه اقتصادی است که شهروندان با پرداخت بخشی از درآمد خود به دولت اختیار می دهند برای اداره کشور، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات، عمران و آبادانی، رفاه اجتماعی و اجرای سیاست های مالی و تضمین امنیت کشور از آن استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دولت ها با دریافت مالیات از جامعه اهداف متعدد و عمده‌ای را دنبال می کنند و در واقع شهروندان با پرداخت بخشی از درآمد خود به دولت‌ها در قالب مالیات به دولت اختیار می‌دهند برای اداره‌ امور کشور، اجرای سیاست‌های مالی، تامین کالاها و خدمات عمومی و ضروری، تضمین امنیت، اجرای برنامه های توسعه و عمرانی کشور، از این ظرفیت استفاده کند.

از جمله اهداف دولت در زمینه دریافت مالیات تامین بخشی از هزینه های عمومی جامعه، توزیع عادلانه درآمدهای  عمومی جامعه و کنترل واردات، صادرات، تورم و رکود است که با پرداخت مالیات می توان به رشد و توسعه جامعه و رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور دست یافت.

با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و جلوگیری از صادارت نفت در سال‌های اخیر؛ مالیات به عنوان شاخص‌ترین منبع درآمد دولت در نظر گرفته شده و از آنجایی که راه های فرار مالیات متعددند، باید کمک کرد که از این اقدام جلوگیری شود تا آثار مثبت آن به صورت های مختلف در جامعه نمود پیدا کند.

 نامگذاری  روز ۱۶ تیر بعنوان «روز مالیات» بهانه ای شد تا در این گزارش دیدگاه  شهردار محمدیه را در خصوص مالیات جویا شویم تا اهمیت آن را بررسی کنیم.

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0