• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ 
  • تعداد بازدید : 237
  • کد خبر : ۲۵۰۳
مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین:
سایه سیاسی كاری را از فعالیت شوراها و شهرداری ها بردارید تا زمینه خدمت صادقانه به مردم بیشتر از قبل مهیا شود

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین گفت: با حذف نگاه سیاسی از فعالیت شوراها و شهرداری ها، منتخبان مردم می توانند پرچمدار خدمت صادقانه و خالصانه به مردم باشند.

به گزارش روابط عمومی؛ جلسه معارفه شهردار جدید محمدیه روز یکشنبه با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، نصیری فرماندار شهرستان البرز، مصطفی صالحی مدیرکل دفتر شهری استانداری، حجت الاسلام آقا حسینی امام جمعه محمدیه و اعضای شورای اسلامی این شهر در محل شهرداری محمدیه برگزار شد.

مصطفی صالحی در این جلسه اظهارداشت: از خدمات شهرداران و شوراهای سابق تقدیر می کنیم که در خدمت رسانی همت کردند تا رضایت مردم جلب شود هر چند محدودیتهایی در مدیریت شهری داشتیم که با انسجام نسبی در میان اعضای شورا بخشی از آنها حل شد.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم با انعکاس آسیب های شوراها و شهرداران در دوره های گذشته چشم انداز روشنی در مسیر منتخبان جدید باز کنیم تا خدمت رسانی تسریع و تسهیل شود و شهرداران جدید با نگاه بهتری جلو بروند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین یادآورشد: یکی از آفت های مدیریت شهری تغییرات متعدد و بازی های سیاسی است که اگر بخواهیم شوراها مسیر موفقی را طی کنند حتما باید از سیاسی کاری دور شوند

وی اضافه کرد: تغییراتی که با نگاه سیاسی و در شرایط بی ثباتی صورت می گیرد یک آسیب جدی است و در مدیریت شهری سایه انداختن سیاست، بدون تردید خدمت رسانی را متوقف و آهسته می کند.

انتخاب شهردار محمدیه به دور از رویکرد سیاسی بود

صالحی در ادامه گفت: خوشبختانه در انتخاب شهردار جدید محمدیه، نگاه سیاسی حاکم نبود و حتما این روش می تواند به توسعه شهری و رضایت مندی مردم منجر شود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین تصریح کرد: امیدواریم در دوره ششم،  نگاه سیاسی در میان اعضای شوراهای شهری کم رنگ شده و حذف شود تا مردم طعم خدمت  رسانی صادقانه را بیشتر احساس کنند و اعتماد آنها به نظام هم بیشتر شود.

صالحی اضافه کرد: باید توجه داشت که شهر مانند یک کالبد است به همین دلیل توجه به فعالیتهای فرهنگی هم بایستی مورد توجه قرار گرفته و در اولویت باشد تا شاهد توسعه همه جانبه شهری باشیم و مشارکت مردم در امور هم تقویت شود.

وی اظهارداشت: نگاه به امور فرهنگی بدور از مسائل سیاسی موجب موفقیت در کارها می شود لذا انتظار داریم امور فرهنگی در دستور کار شهردار و شورای محمدیه قرار گیرد.

صالحی گفت: از سال 97 تاکنون شهرداری ها با مشکلات شدید مالی مواجه شدند و با معوقات و مزایای پرسنل روبرو بودیم که این دوران بسختی سپری شد لذا در شرایط جدید درخواست می کنیم شهردار و شورا به رفاه و معیشت کارکنان توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین اضافه کرد: در دوران کرونا آسیب های زیادی به نیروهای شهرداری وارد آمد اما خدمت رسانی متوقف نشد و از چالش ها عبور کردیم و امروز فرصتی است تا از این خدمات تقدیر و تجلیل شود.

صالحی گفت: ممیزی املاک از دیگر نکات مهمی است که بایستی از سوی شهرداری مورد توجه قرار گیرد زیرا به نظر می رسد در نگهداری از اموال شهری کوتاهی کرده ایم و این نقیصه را می توانیم امروز جبران کنیم البته در شهر محمدیه حدود 95 درصد ممیزی انجام شده که شهردار جدید بایستی آن را تکمیل کند.

وی بیان کرد: شوراها بایستی پرچمدار خدمت صادقانه و قانونمند به دور از مسائل سیاسی به مردم باشند و ما نیز توصیه می کنیم این رویکرد جدی گرفته شود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین در ادامه با اشاره به انتخاب شایسته شهردار جدید محمدیه گفت: آقای پیری مدیر با تجربه ای است که همه شاخص های یک شهردار را داشت و در مسئولیت های گذشته خود توانسته بود رضایت مردم را جلب کند و این سابقه می تواند در شهرداری محمدیه به کمک ایشان آمده و موفقیت وی را تضمین کند.

در ادامه حکم شهردار محمدیه از سوی معاون عمرانی به نمایندگی از استاندار قزوین به محمد پیری اعطا شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0