• ساعت : ۰۴:۴۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 75
  • کد خبر : ۲۵۶۷
محمد پیری:
شهرداری های كوچك بدون اعتبارات ارزش افزوده تعطیل می شوند

شهرداری های کوچک بدون اعتبارات ارزش افزوده تعطیل می شوند

محمد پیری از شهرداران موفق استان قزوین که با برنامه ریزی مدون خود توانسته پروژه های عمرانی متعددی را در شهر محمدیه اجرا کند از اهمیت عوارض ارزش افزوده در توسعه شهری می گوید و اعتقاد دارد بدون کمک مالیات نمی توان در شهرهای کوچک حتی حقوق را تامین کرد.

شهردار محمدیه اظهارداشت:

 بدون تردید پرداخت مالیات در اداره و عمران و آبادانی کشور نقش کلیدی دارد و اگر اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها داده نشود با مشکلات جدی مواجه می شوند.

وی بیان کرد:

در شهرداری های کوچک و دارای جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر ، ارزش افزوده مهمترین منبع برای مدیریت شهری است و اگر این منابع مالی نباشد حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیستند( ارزش افزوده باید در امور عمرانی هزینه شود) و نمی توانند زباله های شهری خود را جمع آوری کنند و باید تعطیل شوند.

پیری یادآورشد:

ارزش افزوده برای دهیاری ها و شهرهای کوچک آنقدر اهمیت دارد که اگر این منابع مالی نبود می توانست برای شهرهای کوچک حتی مسائل امنیتی ایجاد کند لذا باید به نقش آن باور داشت و از مردم خواست با رغبت بیشتری آن را پرداخت کنند و بدانند با این کار در عمران و آبادانی شهر و محله خود سهیم می شوند.

نظارت بر هزینه کرد ارزش افزوده ضروری است

شهردار محمدیه بیان کرد:

 البته باید اذعان کرد این موضوع و وابستگی به عوارض ارزش افزوده نشان می دهد برخی از شهرداری های شهرهای کوچک ما ناتوان هستند و باید برای ایجاد یک درآمد پایدار اقدام کنند و وابستگی خود به مالیات را کاهش دهند اما بدون تردید بدون این منابع مالی، بیشتر شهرداری و دهیاریها با بحران اداره مجموعه خود روبرو می شدند.

پیری افزود:

در شهرداری محمدیه ما اعتبارات ارزش افزوده را که در طول سالهای گذشته متغیر بوده فقط در امور عمرانی و رفاهی شهروندان هزینه کرده ایم و این منابع کمک موثری برای تسریع در کارهای ما بوده است.

وی گفت:

آنچه در قانون ذکر شده اگر اجرا شود تصور می کنم اعتبارات بیشتری به شهرداری ها اختصاص یابد اما نکته مهم این است که باید نظارت شود تا اعتبارات ارزش افزوده در جای خود و فقط برای عمران و آبادانی شهری و اجرای پروژه های مهم مورد استفاده قرار گیرد.

پیری اظهارداشت:

 در شهرداری محمدیه ما حقوق و امور جاری را از بودجه های خودمان پرداخت می کنیم و ارزش افزوده در ساخت پارک، فضای سبز، بلوار و کمربندی، روکش آسفالت و معابر شهری، ساماندهی پسماند و طرح های ترافیکی هزینه می شود و حدود ۳۰ درصد این هزینه ها را تامین می کند.

شهردار محمدیه اضافه کرد:

 توجه به روش و نحوه توزیع اعتبارات ارزش افزوده و نظارت جدی بر هزینه کرد آن بسیار اهمیت دارد تا این مالیات ها که توسط مردم داده می شود در جای خود هزینه شده و مردم عمران و آبادانی شهر خود را از محل پرداخت عوارض و مالیات ببینند و همراهی بیشتری داشته باشند.

پیری گفت:

این نظارت بایستی در دهیاری ها که هزینه های جاری ندارند بیشتر شود تا اعتبارات ارزش افزوده در عمران روستایی هزینه شود که شاید در این زمینه کمی بی توجهی را شاهدیم و عمران روستایی کمتر دیده می شود که با نظارت می توان این نقیصه را برطرف کرد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0